lauantai 18. toukokuuta 2013

Varustelua



Töissä vääntelin tuollaisen tuen tuolle toisen puolen sivulaukulle, koska ilman sitä laukku roikkuu turhan lähellä takapyörää ja on muutenkin melko epäryhdikkään näköinen. Toisella puolella saman asian hoitaa pakoputki ja sen suojapelti, joka kuitenkin sulatti pikkuisen laukun kylkeä jo edellisellä reissulla viime kesänä.

Koepakkasin jo mopon kertaalleen kevyesti ja hyvin pysyy kaikki kyydissä ja tavaroille löytyi paikat.
Pussi ruokiin ja retkiruokiin kyllästymisen jälkeen ensimmäinen täydennysreissu kauppaan tulee taas olemaan säilytystilojen kannalta todennäköisesti kohtalokas,  taas ihmettelen että mihinkäs makkarat ja keskikaljat laitetaan, mutta se on sen ajan murhe, ja eiköhän ne taas kyytille sovi.
Peräkärry on käynyt mielessä monesti ja sen rakentaminen kiinnostaisi kovasti, mutta tämän painoiseen ja tehoiseen laitteeseen se voi olla aika turha keksintö, sillä peräkärryn massa kuormattuna saa olla vain puolet vetävän mp:n kuivapainosta, joten tässä tapauksessa se tarkottaisi n. 60 kiloa.
Kärryä vedettäessä suurin sallittu nopeus on 80km/h, jota on kyllä hetkittäin vaikea ylittää tällä mopolla jo ilman peräkärryäkin, hehe.






Tein myös telineen "tupakan sytyttimelle" eli 12 voltin ulosotolle että saa puhelinta latailla ja silleen.
Puolitoista viikkoa lähtöön ja vielä pitäisi ennättää öljyt vaihtaa, ketjut vaihtaa sekä tehdä "tuulilasi" ettei tarvitse itikoita pyyhkiä ajolaseista kaiken aikaa.
Kiitokset Matikaisen Jussille ja Juusolle "sponssi" ketjuista ja kasasta crossilaseja, säästyi taas matkakassaan euroja!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti